Kära jultomten…

Kära jultomten. 

Jag har varit snäll i år, och borde få bra, hårda paket under granen. Jag har hjälpt tanter över gatan (eller fulla kompisar som gick lite som tanter kanske), räddat katter ur träd (eller min mössa när den flög iväg var det nog) och tänkt på barnen i Afrika (ätit jättemycket och aldrig lämnat på tallriken). 

Jag har redan fått en julklapp av pappa, en helg i Paris hos min lillasyster – jag åker imorgon! Så i väntan på resebilder och matpepp så kan vi prata vad mer jag borde få i julklapp av tomten.

Digitalt köksmått!

Det är nog på tiden att lära sig att baka ordentligt och våga vara noggrann vid recepten. Öch med den här slipper jag köpa köksvåg och nollställa och fram och tillbaka. Jag tycker om de här smarta allt-i-ettgrejerna! Den är till och med billig! Och jag borde kanske jobba på tvshop som jag holler på!

Bild

 

(via Coolstuff)

Eller kanske man ska tänka fram till sommaren och önska sig en Fire Wire! 

Bild

(via Coolstuff)

Världens kanske fiffigaste grillspett som inte är ett grillspett. Man trär på det man vill grilla som ett halsband och så är det bara att grilla på. 

Och till sommarens grillat vill vi helt säkert dricka en Southern Bourbon Stout – helst hemmalagad!

Bild

 

(via Uncommon Goods)

Jag har aldrig provat att brygga egen öl men har några vänner som är helt otroligt duktiga på det! Så nu är det nog på tiden att kasta sig med på det. 

Något jag verkligen behöver hemma är tygservietter, jag blir så trött på att använda samma gamla tråkiga IKEApapper när vi har gäster. Helst vill jag ha de här handbroderade!

Bild

 

(via Uncommon Goods)

Något jag aldrig får nog av är glasgrejer. Och det är på tiden att jag får blanda upp våra gamla klassiska whiskeytumblers med några från framtiden. Närmare bestämt de här från Blade Runner som är VÄRLDENS BÄSTA FILM!

Bild

(via Firebox)

Bowties are cool. 

Bild

(via Neatoshop)

Är inte det en bra önskelista, tomten? Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar

Tanja

 

English:

All I want for Christmas is you…and also this bunch of stuff. 

 

 

Kommentera

