Swing Noir på Henriken

Den uppmärksamma läsaren minns att jag nämnde att vi stack iväg och dansade balboa på Henriken i lördags. Två  eldsjälar från vår swingclub har nämligen startat upp Swing Noir där – en kväll som fungerar lite som en tidsmaskin. Vi hör på 20-40-jazz och dansar och har det førbannat fint.

Det ska nämnas att balboa är en dans där man dansar väldigt tätt ihop. På bilderna ser det eventuellt lite ute som att jag bara kramar alla jag ser. Så här kommer kramkalas på Henriken (där bubblet kostar 200 NOK flaskan, ingen dum kväll alls med andra ord)!

Swing-noir-7

Först fick jag en svängom med PC. Hans initialer är PC, och så jobbar han med datorer så det är ju lite underfundigt.

Swing-noir-24

Sedan fick jag sitta i bakgrunden och se på när Pernilla tog över honom!

Swing-noir-34

Till slut kom ju min älskade Espenså då kanske det blev liiite mer kramar än danser.

Swing-noir-31

Och så till slut en supersnabb balboa med David! Det var, för att sammanfatta läget, en satans bra kväll!

 

English:

Last Saturday we danced balboa on the Swing Noir event at Henriken, here are the pictures! 

2 thoughts on “Swing Noir på Henriken

Kommentera

