En liten anekdot

Bild

(Cred: Snippet & Ink, fotograf: Austin Gros)

Måndagmorgon med snöfluff på väg till spårvagnen! Iskallt och fortfarande sådär morgonmörkt som det är klockan 7 den första vinterdagen. 

Ni har kanske redan märkt att min inställning till mat inte inkluderar att räkna points? Jag följer en strikt High Fat High Carb diet. Detta blev väldigt tydligt illustrerat  idag…

Jag och Pernilla står på jobbet och tittar runt på lite bilder och fastnar helt för de pyttesmå kanelbullepopsen! Allt som är pyttelitet är automatiskt otroligt. Diskussionen gick ungefär såhär:

Jag – ”…fast de blir nog väldigt torra väldigt fort i och med att de är så små…”

Pernilla – ”Ja kanske…Och det blir ju inte så mycket mittgegga oh det är ju det som är det goda.”

Jag – ”Men man kan ju doppa dom i smält smör med massa socker i!”

Fem sekunder av äcklad/heligt smörsugen tystnad. 

 

Vad tror ni? Har vi eventuellt ett bra sätt att få pyttesmå kanelbullar att hålla sig fuktiga på som inte involverar att fritera dom, smördränka dom eller bara ha dom till prydnad? Är det rimligt att tänka att doppa saker som suger åt sig i smält smör överlag? ÄR DET RIMLIGT!?

2 thoughts on “En liten anekdot

Kommentera

