Audition

Bild

Inga bilder. Inga recept. ”Men berätta lite mer om dig själv.” En kamera i nyllet.

Bara det tomrum som fylls av nervositet. Inte det jobbiga kliandet inför något man inte kan placera, inte kan klara av. Det är mer ett pirr. Ett surrande i maggropen. Något spännande som kommer hända. 

Jag kan inte nämna för mycket, men idag kom ett team hem till mig. Ett sådantdär TV-team. Ett castinggäng. Jag är en av få utvalda som av många många människor ”kämpar” om en liten minut av något sjukt roligt. Inget egentligen häpnandsväckande. Men det är… SPÄNNANDE är ordet. Något man annars inte gör. Inget jag har sökt mig till, men som hittade mig. 

Det var som en underlig anställningsintervju, fast inte för min duglighet och effektivitet – men för min anda, personlighet och kärlek för mat. En kamera i ansiktet och sjä’lvklara frågor vars svar plötsligt känns lite avlägsna. ”Vem är du?” Oh fuck, vem fan är jag? ”Vad gör du när du inte jobbar?” …eh, jag dansar? Spelar lite ukulele… ”Vi tar en husesyn! Samlar du på gamla hattar!?” JA, det är kul! Det gör jag!” 

Jag tror att det gick bra. Bloggen var min väg in. Vad tror ni? Jag fixar väl det här? Jag får väl min kärlek för smaker att skina igenom? 

Håll tummarna! Det gör jag. (Och tårna, okej?)

One thought on “Audition

  1. Ping: Some Kinda Shuffle

Kommentera

