Java Jive

Nu är det ju inte så att jag bara försöker vara lite tokrolig på internet. Jag försöker av och till också vara lite spexig på både fritid och i min arbetsroll. Oftast går det sisådär. Men den som skrattar sist skrattar bäst. Och oj, vad jag skrattar.

Jag arbetar ju som receptionist. Ett helylle, ganska administrativt jobb, men som är jätteroligt och spännande. I vår reception har vi också en kaffebar, där alla som arbetar på huset kan köpa en skvätt te eller en russinbulle (en norsk specialitet med rötter tillbaka till vikingatidens resor över världshaven). I kaffebaren jobbar stort sett min kompis Pernilla, om ni minns henne, men också vid behov jag. Jag har jobbat med kaffe av och till sedan jag var 17 år gammal, i olika mer eller mindre ambitiösa sammanhang. Alltfrån bageri med lite espressomaskinsbråk till dödsseriösa espressobarer med höga krav på kaffe och mjölk.

Och jag säger inte att kaffe inte är gott. Men det finns ganska många andra saker jag fördedrar att arbeta med. Typ, receptionist. Kloakdykare. Tornado chaser.

Men jag tycker om att hitta på goda och roliga saker att göra vid de här lugna stunderna när jag och Pernilla är lite fnissiga. Till exempel det här:

Bild

Det är klart att vi behöver en specialmeny för de som är less den loja latten och klara med käck cappuccino.

Är det något du saknar på din kaffebar? Någon konstigt twist du efterlyser? Hör lite på Java Jive och tänk på saken. och kom tillbaka till mig med ett fiffigt svar.

One thought on “Java Jive

Kommentera

