Sweet Georgia Brownie

Här sitter jag, en stackars blågräsänka (badumtsss) i en tom lägenhet. Att gå ut känns nästan tropiskt, luften är varm och fuktig och luktar som pollen och asvgaser. Min sambo har, som sig bör på Kristi Flygaredag, hoppat på ett flygplan till Holland för att spela på EWOB. Det är typ som EM i bluegrass! Håll tummarna för honom och bandet i helgen!

Att laga mat till bara mig själv är lite ovant. Kom på mig själv att laga tidernas trippelportion av gnocchi i stark tomatsås fullproppad med färska örter till lunch.

Bild

Så gott blev det! Stay tuned för recept. 

Lunch i all ära, men när man ligger ensam hemma på en ledig dag och läser bok, eller rundar vampyrserier på Netflix är det av och till så att man blir attackerad av… ja, inte vampyrer, tack och lov, men ett brutalt sötsug. Munchies. Som heter duga. 

Det blir kanske lite brutalt att baka en tårta till sig själv. Eller en kaka. Jag är inte så bakglad  eller bakduktig för den delen. Men till slut ryckte jag upp mig och gjorde den snabbaste, lättaste och bästa ensamsötsaken. Och det blir bättre – helt utan att behöva diska efteråt! 

Sweet Georgia Brownies

Sätt på världens kanske mest fenomenala danslåt och hitta din mysigaste tekopp.

Du behöver:

  • En stor tekopp/ två vanliga koppar
  • En mikrovågsugn

Ingredienser:

  • 4 msk mjöl
  • 2 msk kakao
  • 3 msk vitt socker
  • 1 msk brunt socker (kan ersättas mot vitt om du inte har det hemma)
  • 2-3 msk smaksneutral olja
  • 3 msk mjölk
  • 1 ägg
  • 0,5 tsk bakpulver
  • En näve hackade valnötter, vaniljekstrakt eller annan smaktillsättning

Blanda alla ingredienser i koppen och sätt in i mikron på hög värme i ca 2 minuter! Det var det! Ät och njut!

Det blir lite som ett mellanting av muffins och brownies, med en tjock men fluffigt mjuk konsistens.

Bild

Så om du som jag sitter hemma, eller helt enkelt inte vill dela dina godsaker med de runt dig, göm det i en stor kopp. 

One thought on “Sweet Georgia Brownie

Kommentera

