Hiatus

Nej men är du fortfarande? Vad kul! Det har inte jag varit på ett tag. Jag har varit upptagen med att dansa Lindyhop och att bryta näsbenet rakt av. Det gjorde ganska ont och den pekade åt helt fel håll så de behövde bryta upp den igen och lyfta näsbenet på plats. Så ja. Ni förstår ju att jag har haft en del annat att tänka på.

Men jag tänkte göra bot. Inte heeelt just precis nu. För just nu är jag här:

image

Det där är Stathelle i Telemark,  och utsikten tillhör min svärmor.  Om jag hade bott i Telemark hade matbloggen hetat Telemark-eting. (och ja, det är helt okej att skratta åt sina egna skämt). När jag var liten brukade mamma säga till mig ”Shut up, chicken, easter’s over!” och så sprang jag runt och skrek ”Shaddapp shaddapp shicken!”. Jag har på senare år förstått att den påsketraditionen inte lever i alla familjer. Men jag ska ta rådet och hålla mun och gå vidare, för…

…När man är hos svärmor lever man på en sträng diet av det här:

image

Till det ser man upp till flera brittiska deckare och läser sticktidningar och dricker kaffekopp på kaffekopp.

Det är ett flott liv man lever i mysbyxan. Har glömt att man egentligen ska se ut så här:

image

Och ser mer ut såhär:

images

Så ni förstår att jag avvaktar ut påsken med att göra något mer energikrävande än att fixa DJ-listor till tisdagsdansen på Bårdar Swingclub efter påsk, eller lyfta chokladbiten från skålen till munnen.

Till kvällen väntar en helstekt lax i senap och honungsmarinad och kålrotstäcke. Så ni förstår att schemat är lite fullspäckat. Speaking of späck… Men det innebär ju också att jag måste använda resten av eftermiddagen att hitta på ett fyndigt ordskämt som har med helstekt fisk att göra. Eller fyndigt och fyndigt. Det får vara tråkigt och lite sökt också. Så länge det har med mat och jazz att göra. Förslag? Tänker vi kan crowdsourca titel över påsk så ses vi i nästa vecka och så får ni se hur fin laxen blev!

Nu: Tillbaka till soffan. Den kallar mitt namn. Det finns avsnitt Unge Mødre Danmark jag inte ännu sett. Glad påsk!

(Bilderna kommer från min instagram: tanjasimone)

Kommentera

